המצות שרדו: מל"ט רוסי התפוצץ על יד מאפיית מצות

    שלמה ריזל No Comments on המצות שרדו: מל"ט רוסי התפוצץ על יד מאפיית מצות

    אמש בשעה 22:00 הופעלו שוב האזעקות בעיר דניפר שבאוקראינה, בעקבות תקיפה רוסית מאסיבית על העיר באמצעות מל"טים רוסיים ואיראניים מתאבדים. 7 מל"טים יורטו אך אחד מהם פגע ופוצץ מפעל בדרום העיר, שבשכנותו עומדת מאפיית המצות ״תפארת המצות" בחסדי שמיים כוחות הכיבוי הצליחו למנוע את שריפתה

    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות תקיפה רוסית מאסיבית על העיר דינפר שבאוקראינה, באמצעות מל"טים רוסיים ואיראניים מתאבדים, הופעלו האזעקות ו-7 מל"טים יורטו אך אחד מהם פגע ופוצץ מפעל בדרום העיר, שבשכנותו עומדת מאפיית המצות ״תפארת המצות".

    האש שהבעירה את המפעל השכן החלה להתפשט ואיימה לכלות גם את מאפיית המצות וכוחות גדולים של כיבוי הוזעקו לאזור כדי להיאבק באש. במקביל, הוזעקו למקום גם נציגי הקהילה היהודית כדי שיערכו להוציא מהמקום מיכשור שניתן להוציא וכן מאות קילוגרמים של מצות שנאפו אתמול עבור יהודי העיר.

    בסופו של דבר, אחרי שעות מורטות עצבים, הצליחו לוחמי האש האוקראינים לגבור על השריפה ולכבות אותה בטרם יגיעו הלהבות למבנה המאפייה.

    "תפארת המצות" הוקמה לפני 20 שנה והיא נמצאת תחת פיקוחו של רב העיר הרב שמואל קמינצקי שליט"א. כפי שפורסם לאחרונה, נאפו במקום עשרות טונות של מצות בחודשי החורף והם פוזרו על ידי 'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה' ל-50,000 בתי אב בכל רחבי המדינה, בנוסף לסדרים הציבוריים שהפדרציה עם רבני ושלוחי חב״ד יערכו בבתי הכנסת עבור 25,000 יהודים ברחבי אוקראינה בהם יקיימו כולם מצוות מצה ממצות שנאפו ב"תפארת המצות".

    יו"ר הפדרציה הרב מאיר סטמבלר אומר כי: המאפיה ממשיכה לעבוד סביב לשעון, עד ערב פסח וכולל ערב פסח כדי לדאוג שלא ישאר יהודי אחד באוקראינה בלי מצות.



    0 תגובות